|
Formát
| Článek |
|
Hlavní záhlaví
| Halásková, Martina, 1972- |
|
Název
| Evaluation of Educational Policy Indicators in European Union Countries / Martina Halásková, Petra Schwarzová |
|
Popis (rozsah)
| Ilustrace |
|
Typ obsahu
| text |
|
Ext.odkaz
|
Plný text
|
|
|
|
|
EXEMPLÁŘE
| Všechny jednotky |
|
Zdroj.dokument
| Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 1st part. -- Ostrava : VŠB - Technical University of Ostrava, 2018. -- Strana 396-403. -- ISSN 2571-029X. -- ISBN 978-80-248-4169-4 |
|
Další původce
| Schwarzová, Petra |
|
Poznámka
| 3 obrázky, 1 tabulka |
|
Poznámka
| Obsahuje bibliografii |
|
Abstrakt
| Educational policy is one area of public policies not included among the common European Union policies. The European Union, nevertheless, affects the direction of education of the member states and helps their development. The paper deals with selected indicators of educational policy in European Union countries and analyses total expenditures on education and indicators of education, with a particular focus on indicators in terms of the Europe 2020 strategy (Early leavers from education and training, Tertiary educational attainment) and Participation rate of young people in education and training in years 2010-2015. The indicators of educational policy are evaluated by use of hierarchical cluster analysis. The results show differences in the volume of allocated expenditures on education in EU countries, but also in the attainment of the goals of the Europe 2020 strategy in education.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Předmět. heslo
| Evropská unie |
|
Předmět. heslo
| vzdělávací politika -- země Evropské unie |
|
| výchova a vzdělávání |
|
| výdaje na vzdělávání |
|
Heslo MSVK
| ukazatele |
|
| strategie |
|
Předmět. heslo
| země Evropské unie |
|
Skupina Konspektu
| 37.014 - Vzdělávací a výchovná politika |
|
MDT
| 37.01 |
|
|
|
|
|
|
|
Systém. číslo
| 006608280 |
|
|