MSVK logo Katalog Moravskoslezské vědecké knihovny v Ostravě
 
 
  Přidat do mé schránky  |  Uložit/odeslat  

Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.01.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Zvolte formát: Standardní Katalogizační lístek Zkrácený záznam S návěštími polí S kódy polí MARC
Formát Článek
Hlavní záhlaví LinkWinnette, Petra, 1965-
Název LinkEarly social learning and constancy in close relationship / Petra Winnette
Typ obsahu text
Ext.odkaz  

EXEMPLÁŘE Všechny jednotky
Zdroj.dokument Social pathology & prevention. -- Opava : Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava, 2021. -- Ročník 8, číslo 2 (2022), strana 49-63. -- ISSN 2464-5877
Poznámka Obsahuje bibliografii
Abstrakt Social development starts early in theprenatal period andcontinues intensively throughout infancy. An infant’s experiences with a caregiver, their first close relationship, are encoded, stored, and used for further social development and functioning later in life. In this article, I outline a new theoretical view: through repetitive, sustained interaction with a primary caregiver infants acquire an implicit knowledge and higher memory schema of constancy in close relationship. That guides their ability to form and maintain close relationships not just in childhood, but throughout the lifespan as well. Furthermore, absence of a primary caregiver in infancy results in specific impairments in social functioning. Thus, I propose that absence of constancy in close relationship should be considered a specific form of early social adversity..



Předmět. kateg. Linksociální učení
Předmět. heslo Linksociální skupiny
Linkinterpersonální vztahy
Linkraná péče o dítě
Linkteorie attachmentu
Klíčová slova * blízké a náhodné vztahy * stálost * paměťový systém
Skupina Konspektu Link316.3 - Globální společnosti. Sociální struktura. Sociální skupiny
MDT Link316.3
Link159.9


Systém. číslo 006512077


Zvolte formát: Standardní Katalogizační lístek Zkrácený záznam S návěštími polí S kódy polí MARC