|
Formát
| Článek |
|
Hlavní záhlaví
| Marecka, Monika |
|
Název
| The Role of Games in Professional Education in the GameDev Industry / Monika Marecka, Piotr Marecki, Marcin Olma |
|
Popis (rozsah)
| 7 obrázků, 2 tabulky |
|
Typ obsahu
| text |
|
Ext.odkaz
|
Plný text
|
|
|
|
|
EXEMPLÁŘE
| Všechny jednotky |
|
Varianta názvu
| Role her v profesionálním vzdělávání ve videoherním průmyslu |
|
Zdroj.dokument
| Acta academica karviniensia. -- Opava : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. -- Ročník 23, číslo 1 (2023), strana 42-53. -- ISSN 1212-415X |
|
Další původce
| Marecki, Piotr |
|
| Olma, Marcin |
|
Poznámka
| Obsahuje bibliografii |
|
Abstrakt
| The paper highlights the idea of using game design principles to enhance learning experiences for the younger generation. With the increasing popularity of games, traditional methods of learning are becoming less effective and less engaging. To address this issue, we propose an interactive guide to the world of games that incorporates game design mechanisms to motivate and activate young learners. Specifically, the authors focus on the GameDev industry and subsequently present professional paths in a modern and interesting way. By leveraging the elements that make games appealing, individuals can be encouraged to acquire knowledge while having fun. The article aims to demonstrate the potential of game-based learning and the benefits of applying game design principles to education.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Předmět. heslo
| počítačové hry |
|
| videohry |
|
| herní průmysl |
|
| herní design |
|
| mechanika |
|
| odborné vzdělávání |
|
Klíčová slova
| * GameDev * herní učení |
|
Skupina Konspektu
| 795 - Elektronické hry |
|
MDT
| 79 |
|
| 377 |
|
|
|
|
|
|
|
Systém. číslo
| 006505601 |
|
|