MSVK logo Katalog Moravskoslezské vědecké knihovny v Ostravě
 
 
  Přidat do mé schránky  |  Uložit/odeslat  

Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 05.08.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Zvolte formát: Standardní Katalogizační lístek Zkrácený záznam S návěštími polí S kódy polí MARC
Formát Článek
Hlavní záhlaví LinkBobáková, Hanne-Lore
Název LinkCreation of Cultural Values in Communication as a Challenge for Czech Beer Brands / Hanne-Lore Bobáková, Janusz Karpeta
Popis (rozsah) 14 obrázků, 4 tabulky
Typ obsahu text
Ext.odkaz    Plný text 

EXEMPLÁŘE Všechny jednotky
Varianta názvu LinkVytváření kulturních hodnot v komunikaci jako výzva pro české pivní značky
Zdroj.dokument Acta academica karviniensia. -- Opava : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. -- Ročník 23, číslo 1 (2023), strana 5-18. -- ISSN 1212-415X
Další původce LinkKarpeta, Janusz
Poznámka Obsahuje bibliografii
Abstrakt The article deals with a research investigation focused on marketing communication. Within this research investigation, the article focuses on the sub-dimensions of marketing communication with respect to cultural aspects. The subject of the research, which was carried out in the period 2018, are advertising spots for Czech beer brands Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast. In our research investigation, we rely on theoretical backgrounds in the field of branding, connotation and cultural stereotypes. The methodology of the research is based on a qualitative approach to the issue under study, taking into account the linguistic and extra-linguistic components of selected advertisements of the Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast brands. On this basis, we try to show the creation of cultural stereotypes, which are crucial for the creation of a brand image in the context of communication with consumers. In our research investigation, we take into account the method of analysis, synthesis and description. The output of the investigation is a set of stereotypes typical for addressing the Czech consumer..



Předmět. heslo Linkmarketingová komunikace
Linkreklama a propagace
Linkkulturní tradice
Linkstereotypy
Linkobchodní značky
Linkpivo
Klíčová slova * kulturní stereotypy
Skupina Konspektu Link658 - Řízení a správa podniku
MDT Link658.6
Link658.8
Link316.6


Systém. číslo 006505459


Zvolte formát: Standardní Katalogizační lístek Zkrácený záznam S návěštími polí S kódy polí MARC